Friday, June 17, 2011

hari sukan baru sahaja berlangsung !!

assalamulaikum... hai ! hey... wassup boyzz n girlzz !! haha..hari ney ada hari sukan di sekolah menengah kebangsaan methodist (acs)...ha lengkap semuanya...hehe, memang best la jugak kan ! tapi yang xbest nya acara diorang kali neyh xbnyak sngat la derr...sikit ja... acara dya ialah : pebarisan n lari ja.. hurmm xbestt sngat...

tadi, waktu perbarisan yang keluar dulu unit beruniform KRS dan diikuti pula PBSM, PANDU PUTERI, KADET POLIS dan PENGAKAP... huhu, itu untuk unit beruniform la.. lpas tue perbarisan rumah sukan plak yang kluar... umh BIRU ( loh heong ) keluar dulu dan umh KUNING ( hor lee ) kedua kot, n then umh HIJAU ( lo tee ; umah aku ) dan last sekali umh MERAH ( laidin )... huhuhu..memang terbaaiikk....yang lawaknya waktu perbarisan KRS.. diorang nak benda yang mcm mercun tue.. tapi xboleyy....hahahahaha..memang lawak la...mungkin sebab diorang pkai handglove pastu licin lak... sebab tue xley nak bukak...tapi xpa... xboleyh tarik pun KRS jugak yang menangg.. !! yeeeyyyyy...hahaha

pastu, lepas habis pebarisan, ad sesetengah orang merungut.. penat la nak pengsan la..semua ada la !! tapi yang kesiannya.. dah habis pebarisan diorang masuk acara lari lak..huhu memang kesian la.. da la terpacak kat tengah2 panas tue..pastu kena lari lak...urm.. nak wat camna....

dah habis semua tue..acara larian pun bermula...huhu..lam pukul 9.30 lebih la... entah aq pun xtaw.. x ingat..
pastu ckgu ada cari orang untuk tolong ckgu.. n aq pi la gan mastika n atira... pastu intan pun ikut jugak, jadi kami 4 orang yang tolong ckgu.. nak taw x kami tolong apa kat ckgu, kami tolng antar peserta pergi smpai kat tmpat diorang nak bermula, bukan tue ja.. kmi kena cari cikgu2 yang bertugas waku tue n bagi kat diorang sehelai kertas.. kat kertas tue ada la.. nma2 peserta yang nak bertanding . lepas da antar semua tue. patah balik g jumpa ckgu plak... nak g antar lagi peserta2 .. huhu penat2..pening kepala aq..asyik ulang alik ulang alik..huhu...

okey... sedar x sedar da smpai penghujung jalan dahh.. huh ! kena cepat2 tulis neyh...
hurm.. bila semua da selesai. semua orang berkumpul kat tengah2 padang..untunk pemberian hadiah..
huhu..tapi ada jugak yang balik. n ada jugak yang tunggu. haha... yang aq taw pemenang pebarisan dapat KRS ( bagi unit beruniform ; macam aq kata kat atas tadi ), bagi pebarisan umh sukan lak, dapat kat umah laidin... haha. taniah la jugak...
yang lain2 aku da xingat..hehe..banyak sangat orang dapat hadiah..tapi yang last2 sekali ckgu umumkan rumah sukan yang mana memang bagi tahun 2011... korang nak taw x dapat kat sapa.. da la taun lepas diorang menang taun neyh pun diorang menag..uuuuuhhhh... mana aci.. deret diorang je yang menang..bagi la umah sukan yang lain lak...betul x...?? haha..umah apa erkk ?? semestinya umah laidinn !!! waaaa... taun lepas depa gak yang menang, taun neyh pun diorang menang..huhu xpalah da rezeki...

sudah sampai perenggan akhir... hehe tungging langgang aq pnya perenggan.. urm ap2 jew lah.bukan ckgu nak cek..hehe.. last sekali aq pun balik jalan kaki... sedang2 jalan kaki.. tiba2 kaki aq krem.. n then aq pun duduk la kat tepi2 jalan.. da la duduk terkankang hahaha...orang lalu semua tengok ja.. ahh lantak pi la.. da la penat.. pastu duk usha2 lak.. xpuas aty ka..mau gaduh.., cewaaaahhh..mcm la aq berani..berani paa !! tapi kut belakang la..da ler tue..sikit2 ckup..mlas nak sotry panjang psal ney...

huhuhu...aq stop kat sini la..jari aq pun da penat nak taip panjang..
kalau xfaham... wat2 faham ja key :P... haha perkataan aq msty ada yang tertungging la terbalik la terlentang la...hahaha macam macam ada...:) haha. btw taniah kepda pemenang2 untuk hari neyh... semoga berjaya selalu keyh...bubyeeee...
a s s a l a m u a l a i k u m !!

No comments:

Post a Comment